søndag 27. februar 2011

Fargeløs under sola


Vi kunne ligge nakne
under en himmel av stjerner
Bare du og jeg
Vi var mye sammen
Du og jeg
Nesten hele tiden 
Vi lo under månen 
og gråt under sola
 
I den tiden var månen med oss
Vi var månebarn 
Vi var aldri alene 
Vi hadde hverandre 
Alltid
Hvis vi var borte fra hverandre 
Var det også godt 
Da visste man alltid

at 
den andre gikk og savnet 
og at man savnet selv
 
Et tegn på at man var glad i hverandre
Men noe har hendt på veien
 
Vi er aldri sammen mer 
Vi ler aldri lenger under månen 
Vi gråter aldri under sola
Sola har hentet meg
og farget meg 
Farget meg i farger 
og ikke bare svart 
Før var vi fargeløse 
Svart 
Det var den eneste fargen vi hadde
Du er enda svart 
Du ler enda under månen 
jeg bare betrakter den stille
I sola gråter du 
I sola lever jeg 
Vi er så forskjellige nå 
Og jeg vil ikke si

jeg savner deg noe særlig
Jeg er et solbarn nå 
Lykkelig 
Jeg liker farger best

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar